PDA

View Full Version : FS: HKS bluetop 11:1 hi-comp pistons



dacatz
03-05-2006, 04:57 PM
Hey guys i have 2 brand new sets (one standard bore 81.00mm and another is overside bore 81.25mm) bluetop 11:1 pistons with wrist pin and rings....i am looking for $500/set + shipping if u interest, email @ dacatz2001@yahoo.ca Locate in Toronto! Click here for Pics (http://photos.yahoo.ca/dacatz2001)

hichi86crazy
03-26-2006, 08:05 AM
Are the Pistons still up for sell??......Are these brand new?? if so, i'm more towards the 81.25mm. Let me know, i'm not too far from Toronto, i could go pick them up.

Den.

black_betty
03-26-2006, 11:06 AM
wow u could be my god, man i need those pistons lol. my block just got bored out .30 over so i need .20 over pistons and .10 rings

do u have that, i'll give u the 500 cash lol and maybe drive and get em.
there new right??

if u still got em, or know of anyone cause i need pistons badly, i was going to use the stock ones for my rebuild but i bored it out, i had to 15000's of an inch of wear lol. so ya i have to get new pistons so i'm going to get some high comp.

email me at bigl_shizzle@hotmail.com

scofa
03-26-2006, 06:49 PM
email sent

black_betty
03-27-2006, 07:10 AM
yo man i didn't get the email, but will those pistons fit, i dunno the size of the bore in mm but i know its .30 over stock and i think stock is 81mm right?? 86 n/a bluetop. 18mm wist pin

with these pistons will i be able to use regular fuel still. stock ecu and fuel injectors.

thanks its bigL_shizzle @ hotmail.com

alright hopefully they r what i am lookin for!!! lol

AccentAE86
03-27-2006, 07:52 AM
regular fuel with 11:1 compression? I assume you mean 87 octane....
Unless you retard you timing severely, you won't be able to use 87. Heck, 91 may not even be enough. Do you got 94 in Ottawa?

do-boy
03-27-2006, 08:21 AM
yo man i didn't get the email, but will those pistons fit, i dunno the size of the bore in mm but i know its .30 over stock and i think stock is 81mm right?? 86 n/a bluetop. 18mm wist pin

with these pistons will i be able to use regular fuel still. stock ecu and fuel injectors.

thanks its bigL_shizzle @ hotmail.com

alright hopefully they r what i am lookin for!!! lol

i can't comment on the sizing, but my 10:1 bluetop pings on 89 and any timing higher than 10deg. i'd definately be using 92-94 if i had 11:1. i kind of think you're talking about the fuel SYSTEM though. yes, your fuel system should cope with the extra compression just fine. just make sure to time the engine carefully and use the highest octane you can get...

GTSPARTSMAN
03-27-2006, 08:39 AM
What make/brand are these pistons?

Expo86
03-27-2006, 10:02 AM
What make/brand are these pistons?
says HKS in the title.

Dave.

black_betty
03-27-2006, 11:40 AM
ya we got 94 here but i don't wanan pay for that lol. if i retard the timing will i still be making good gains?? how much should i retard it like -2degrees?
would i have to use a different spark plug?? keep in mind stock fuel system and ecu.

whats ur guys opinion on the hp i should have. fully rebuild engine new valves guilds everything in head, and resurfaced either 0.02 or 0.20 i forget how much they took off.grind the seats blah etc everything.

polished balanced and grinded crank, lightweight flywheel high comp pistons..lets say these 11:1 and 94 octane, intake and 2 1/2 exhaust, exedy stage 3 clutch.

how much hp u guys think i will have, yes tvis aswell i am not taking it off. its 112hp stock new no lost hp cause everything will be new.
i don't even know lol hoping 140 plus i dunno how much hp pistons usually give.
thanks

do-boy
03-27-2006, 01:26 PM
ya we got 94 here but i don't wanan pay for that lol. if i retard the timing will i still be making good gains?? how much should i retard it like -2degrees?
would i have to use a different spark plug?? keep in mind stock fuel system and ecu.

whats ur guys opinion on the hp i should have. fully rebuild engine new valves guilds everything in head, and resurfaced either 0.02 or 0.20 i forget how much they took off.grind the seats blah etc everything.

polished balanced and grinded crank, lightweight flywheel high comp pistons..lets say these 11:1 and 94 octane, intake and 2 1/2 exhaust, exedy stage 3 clutch.

how much hp u guys think i will have, yes tvis aswell i am not taking it off. its 112hp stock new no lost hp cause everything will be new.
i don't even know lol hoping 140 plus i dunno how much hp pistons usually give.
thanks

why would you spend money on your engine to allow it to make more power, then not give it what it needs to make power? use the highest octane you can get your hands on, and the highest timing you can without pinging. plus you've decked your head which will raise the compression even more.

crank work doesn't make much power, flywheel and clutch make none. i'd say you're looking at 120-130hp with the pistons and proly 112hp with 8 degrees timing lol. this is a bluetop right? they just suck at flowing, period. all the work you did to your engine either just returned it to original condition, made it rev easier, or less parasitic loss. want power? get cams.

edit: higher comp + cams = power

buy these pistons if you need new ones anyways

pitobread
03-27-2006, 02:26 PM
Bluetops don't suck at flowing, they flow too much.

Like 604trueno said, why would you put hi-comp pistons in and run low octane gas with igntion timing backed off? it will be a absolute pig on the low end.

Save your money and buy brand new pistons and rings from toyota, 81.5, and set the timing back to where it should be. you'll make just as much power as you will doing it wrong.

If you can't afford hi-test gas, you can't afford the high comp pistons.

black_betty
03-28-2006, 06:46 AM
ok well i always use 91 so its not low octane, but i can get anything from 9:0:1 too 11:0:1.

wiesco pistons so ya sorry man, cause with the 11:0:1 with decked block and resurfaced head.so its going to be higher then what it should be. see i can get 94 octane but its like 20-30 minutes away from my house. The timing i guess now is like 0 i guess?

As for the flywheel not doing anything???.............. its half the weight 100% be more quicker once moving, i know heavier is better for drag cause it keeps the momentom but it does do something, and i plan on getting cams after cause u can do that while the engine is in the car, i'm doing all the stuff from u can't do when its in.

so with all this what should i get for pistons like 10 and a half to one??? or liek 10:1 or something, cause i got my block and head decked right but i don't know how much i'll post the measurements soon enough.
but wht compression would u guys go

again thanks for the help i really apprecate it

do-boy
03-28-2006, 08:25 AM
they flow too much
exactly, they suck at flowing :)

As for the flywheel not doing anything???.............. its half the weight 100% be more quicker once moving, i know heavier is better for drag cause it keeps the momentom but it does do something, and i plan on getting cams after cause u can do that while the engine is in the car, i'm doing all the stuff from u can't do when its in.
dyno your car after you're done all this work.

anyways, i'm not going to reply to this thread anymore cuz we're destroying this poor guy's classifieds post hahhaa. if you need help with pistons, make a post in tech. i would be all over these if i was rebuilding my engine....mmmmmmm, compression

black_betty
03-28-2006, 10:29 AM
haha ya we so highjacked this thread haha, sorry man i just needed to know somethings.


i'll start a post in the tech

thanks tho and gl with ur sale man

Rix
03-28-2006, 01:04 PM
May have a buyer for the 81.25's

Brian
03-28-2006, 02:26 PM
wow u could be my god, man i need those pistons lol. my block just got bored out .30 over so i need .20 over pistons and .10 rings



That's not how it works dude. you'll need 030 pistons and rings, or another engine block.







Bump for some hawt pistons.

Team <DA>
03-28-2006, 02:34 PM
Has dacatz actually replied to any of you pm's or emails?....they might be sold cause i first saw them for sale a long time ago....not on this forum

black_betty
03-29-2006, 05:23 AM
no .20+.10 over= .30 i'm pretty sure thats what i was told by the shop to get .10 over rings and .20 over pistons

do-boy
03-29-2006, 08:11 AM
no .20+.10 over= .30 i'm pretty sure thats what i was told by the shop to get .10 over rings and .20 over pistons
you questioned BRIAN!?!??!?!?!?!

dood, there are slots for the rings to go in, its not like they sit between the piston and the block...

Expo86
03-29-2006, 09:43 AM
no .20+.10 over= .30 i'm pretty sure thats what i was told by the shop to get .10 over rings and .20 over pistons

Well, .2 + .1 does equal .3 but that's not how you size pistons and rings for an overbored cylinder.

Brian won't steer you wrong.

Dave.

GEEROME
03-29-2006, 05:18 PM
are these still for sale....?????

dacatz
03-30-2006, 11:38 PM
sorry guys.....i actually forgot to check the post lately....but i still have both sets forsale... if u guys want it, email me @ dacatz2001@yahoo.ca

P.S. those pistons are brand new...from HKS...

Rix
03-31-2006, 05:33 PM
99.9% positive I want the 81.25

dacatz
04-09-2006, 02:57 PM
bump

Drifting_ae86
04-12-2006, 11:55 AM
Will these 11:1 work in a 3 rib blue top, stock fuel management?

Thanks, Lyle

dacatz
04-18-2006, 09:31 PM
this pistons are made for bluetop 3ribs....fuel management....i think u need to upgrade for sure

Rix
05-04-2006, 12:54 PM
81.25 are sold.... TO ME.
YYYAAAAAYYYYY!!!!

kulog@kidlat
05-04-2006, 05:21 PM
please excuse us for being so cheap.but we always wanted the cheapest and best horsepower for the ae86.:D

dacatz
05-04-2006, 09:43 PM
81.25mm pistons set sold to RIX thx!

btw there is no cheap way to get more horsepower....there is always a gain and a lost! the only way is to mix and match...and the end result may be unique!

dacatz
05-31-2006, 10:33 PM
standard bore 11:1 pistons set still avil forsale!